Udmelding fra VBC`s bestyrelse / spilleudvalg

Kære medlemmer i VBC.

Som i nok er bekendt med, så er der kommet nye restriktioner ifbm. covid-19 situationen. Vi er i bestyrelsen blevet enige om en række retningslinjer, som du kan læse under dette skriv.

Denne tid kommer til at være hård for os alle, men overholdes retningslinjerne når vi i mål. Vi vil appellere til jer, om at være tålmodige og fleksible – til gengæld vil bestyrelsen bestræbe sig på at handle hurtigt, og med blik for de mange udfordringer vi støder på i den kommende tid.

Retningslinjer

  • I hele klubben (spillelokalet og køkkenet) må vi være ti personer.
  • Kommer du som den 11. person, må du hurtigt danne dig et overblik, og forhører dig om der er ved at blive en ledig plads.
  • Er der tilskuere i lokalet, og der kommer en som vil spille – og vi overskrider de 10 personer. Så har vedkommende som vil spille fortrinsret – altså tilskueren skal forlade klubben.
  • Det er ikke muligt at reservere borde undtaget (ungdomstræningen mandag fra 17:00 – 19:00) og torsdag aften fra 17:30 og frem – eliten træner og individuelle/Tenax kampe under DDBU følg med i vores kalender.
  • Når du træder ind i klubben, skal du spritte hænder – og uanset i hvilke sammenhænge du forlader spillelokalet , skal hænderne sprittes eller vaskes.
  • Dagligtræning
    • Sidder der nogle og venter på at komme til billardbordet, må man spille træningspartiet færdigt og overlade bordet til andre.
    • Har man mulighed for at komme om formiddagen, henstilles der til det.
    • I ungdommens træningstid, må børnene være der og Jens Henrik Olsen  Camilla Buhl Andersen og Jens E. Lindsel 
    • Elitedivisionsholdet fastholder deres træningsdag (torsdag aften)
    • Turneringer til d. 22/11-2020
      • Hanne Rasmussen har meldt ud, at vi må flytte kampene ”den forkerte vej”
      • Elitetræning og 3-mandshold forbliver – så længe de holder turneringsplanen. De torsdage der er 3-mandshold hjemme, er klubben lukket.
      • Højeste rangerende hold får første ret til original turneringsplan – andre flytter sig. I kan orientere jer i turneringslederens plan.
      • Henning Rasmussen kontakter diverse holdledere, og kommer med eksempler på alternative afviklingsdage – kun holdlederen kontakter Henning
      • Omkring den interne to-mandsturnering – så kan man orientere sig i Hennings udmeldinger eller kontakte ham.
      • Husk at sørge for at have mundbind med, når i skal på udebane.
      • Spisning lørdag/søndag for eliten er suspenderet de næste to hjemmerunder.

      Spilleudvalget udbygges med yderligere en – nemlig Bjarne Kristiansen

    • Turneringsplan
    • Kan man ikke se en løsning for sit hold i denne plan, bedes man kontakte Henning Rasmussen.  
    •  
    • I hele klubben må vi være 10 spillere – dog må der stå 2 hold max 8 Pers. i køkkenet og vente på at komme i gang med de næste turneringskampe
    • Husk hold afstand og pas på hinanden
    • Med sportslig hilsen  Bestyrelsen